עיצוב משרדי הייטק – איך עושים את זה נכון?

עיצוב משרדי הייטק

מכל סגנונות העיצוב הקיימים בימינו ניתן לומר שההייטקיסטי הוא המודרני ביותר. משרדים רבים ואפילו בתים בוחרים בעיצוב שמתאפיין בשילוב בין ריהוט, טכנולוגיה ומראה אלגנטי, נקי ומסוגן, אך יחד עם זאת מינימליסטי. במאמר זה נתייחס לאלמנטים שונים בעיצוב משרד הייטקיסטי.

אז מה זה עיצוב הייטקיסטי?

אם נבחן את המושג “הייטק” נראה שפירושו בעברית הוא: “טכנולוגיה עילית”. אמנם נשמע מעט מתנשא, אך בסך הכל הכוונה היא לטכנולוגיה מפותחת. מאותה טכנולוגיה מפותחת שמאפיינת כל תחום בחיינו התפתח סגנון העיצוב ההיטקיסטי שכולל:

  • מספר צבעים מצומצם – לרבות גוונים רבים של לבן, אפור ושחור
  • קו נקי ומצוחצח 
  • זוויות ישרות – הקווים פשוטים וישרים והמשטחים נותרים פנויים
  • מעט רהיטים בסגנון מודרני כאשר האנשים שהולכים רחוק יותר בוחרים גם בפריטים בעיצוב עתידני

העיצוב ההייטקיסטי מקפיד ליצור התאמה בין המרכיבים מבחינת צורות וצבעים ומעניק תחושה של מרחב.

 מי הם ההייטקיסטים?

אנשים רבים שואפים להיות הייטקיסטים. אבל מי הם אותם יצורים עילאיים ומה מאפיין אותם? לרוב יהיו ההייטקיסטים אנשים מאוד דינמיים – אנשים פעילים שכל הזמן חושבים על הצעד הבא וכל הזמן נמצאים בתנועה קדימה. כמו כן, מתאפיינים ההייטקיסטים במוטיבציה רבה, הם שאפתנים, חרוצים, יצירתיים, חושבים מחוץ לקופסה, מבינים בטכנולוגיה, לא מפחדים מבעיות בתחום – ההיפך יש שנהנים מהאתגרים ומלאי חיים.

ההיטקיסט תמיד ירצה לפרוץ את גבולותיו ולהמציא את הדבר הבא. כדי שיהיה ניתן לעודד את המאפיינים של ההייטקיסטים חשוב לבחור במשרד שיענה על צרכיהם. כיסא ארגונומי למשל הינו חלק בלתי נפרד מהריהוט הדרוש.

על אזורי שיתוף (Open office) – דגשים בהקשר עיצוב משרדי הייטק

כדי לעורר את היצירתיות וליצור תחושת מרחב נעימה, בוחרות חברות הייטק רבות לעבוד במשרדים עם אזורי שיתוף.

היתרונות של אזורי השיתוף ברורים:

  • * הם מפחיתים את תחושת הבדידות שמצטברת לאחר שעות ארוכות של עבודה בדלתיים סגורות
  • * מאפשרים לעובדים לצור אינטראקציה זורמת, לעבוד בשיתוף פעולה, להתעדכן בנוגע לכל שינוי במהירות, לקיים דיונים מפרים ולחזק את הקשרים האישיים.

בחירת שולחן חכם לאיזור שיתופי

להפקת המרב מאזורי השיתוף צריך לבחור שולחנות נוחים ומרווחים. לא תמיד עונים השולחנות המרובעים והקבועים על צרכי העובדים שנוהגים לעבוד בשיתופי פעולה זמניים. לכן כדאי לרכוש שולחן שיכול להוות שולחן ישיבות ושולחן עבודה ולהתפרק ולהתחבר בקלות. שולחן כזה ינוע על גלגלים ויהיה ניתן להעבירו ממקום למקום במהירות.

בעיה נוספת שאפשר לפתור באמצעות שולחן חכם היא הישיבה הממושכת. באמצעות שולחן שמאפשר עבודה בעמידה או ישיבה יכול העובד למתוח את רגליו, ליישר את גבו ולחזור לשבת. העמידה תסייע בשיפור זרימת הדם.

ניתן למצוא שולחנות משרדיים שמגיעים עם מנגנון הפעלה ידני או חשמלי ולכוון את הגובה כך שיהיה קבוע – בצורה זו יהיה ניתן ללחוץ על כפתור והשולחן יעלה לגובה שנקבע. שולחן מסוג זה ישתלב היטב בתור שולחן יחיד או בתור סט שכולל מספר שולחנות מחוברים.

דוגמה לשולחן שמתאים לאזורי עבודה שונים שייך למותג הרמן מילר, מותג אמריקאי מוביל בעולם הריהוט המודרני. המותג קיים משנת 1923 ומספק שירות ל- 40 מדינות ברחבי העולם. בין השכלולים והחידושים שהמותג מציע ללקוחותיו ניתן לכלול: מערכות ריהוט ארגונומיות ופטנטים ארגונומיים, מערכות אחסון חכמות ויעילות ואביזרים חכמים נוספים בעיצובים מודרניים מרהיבים.

בחירת ריהוט של משרדי הייטק

ריהוט משרדי במשרדי הייטק צריך להיות מאוד מודרני וחדיש, אך גם מאוד יעיל. לרוב יבחר ריהוט מודולרי שמתאפיין ברכיבים עצמאיים שניתנים לשימוש בדרכים שונות. רכיבים אלו אינם תלויים אחד בשני ואפשר להרכיב אותם בצורות שונות בהתאם לצורך, כאשר כל צירוף יוצר עיצוב שונה ומתאים למטרה שונה.

הריהוט המודולרי יכול להיות ריהוט מתקפל שניתן להזיז ממקום למקום ולהעניק לחלל מראה מסוגנן או להוסיף למקום צבע.

כאשר בוחרים ריהוט למשרד הייטק יש לוודא שרוכשים שולחן מנהלים נוח ומרווח, שולחנות נוחים ליחידים וכן כסאות מנהלים ארגונומיים שמתאימים לאנשים שיושבים שעות ארוכות מול המחשב. כמו כן, כדאי לרכוש זרועות ארגונומיות למסך.

בחירת תאורה במשרדי הייטק

משרדי הייטק נוהגים להשתמש בעיקר בתאורה מלאכותית. תאורה זו צריכה להיות חזקה ומגוונת אך גם ביתית ומזמינה כדי שלא לצור אווירה מנוכרת שרק תתחזק כאשר תשולב עם הקווים הישרים והסגנון המינימליסטי שמאפיין את המשרדים הללו.

התאורה צריכה להיות יעילה כך שהיא תשרת את המטרות. לעובדי הייטק שיושבים ליד המחשב תהיה תאורה שונה מזו של העובדים שיושבים מול ניירת ומשתמשים במחשב בחלק מהזמן. עוצמת התאורה שלצד המחשבים צריכה להיות נמוכה יותר מאשר התאורה שתמצא על שולחן של עובד שעוסק בעיקר עם ניירת. כמו כן, כאשר החלל משמש למטרות רבות כדאי להציב גוף תאורה גדול שמאיר את החלל באופן שווה.

לסיכומו של דבר

עיצוב משרד הייטק צריך להתאפיין במראה נקי ומסוגנן, אך גם להיות יעיל כדי שישרת את עובדיו. יש להקפיד שהבחירות העיצוביות יהיו עקביות כך שכל הרהיטים, התאורה ושאר הפריטים ישתלבו יחדיו באופן הרמוני.

אתם מוזמנים לפנות אל חברת פיטרו ולקבל שירות מקצועי ואמין!