מבנה בית הספר שבכרמי יוסף, מועצה אזורית גזר, משתמש בשיקולים אקלימיים ואנרגטיים כקופסה שקופה-סגורה בה מרחבי הלמידה, ההתרועעות, השיח והמנוחה שלובים זה בזה. מבנה בית הספר הסגור/פתוח, שהגה משרד נופר אדריכלים, מנצל את סביבתו המוצללת דרך הוספת מרפסות פנימיות וחללי פעילות בתחתית המבנה שנוצרו מהפרשי קרקע. בנוסף, הוא מצליח להביא את הנוף והטבע אל כותלי בית הספר באמצעות קירות מסך שקופים במזרח המבנה. בקומת הכניסה מתקיימים ומתערבבים חיי היומיום במרחבי הלמידה, ונוצרו בה “כיסים” המשמשים כאודיטוריום, כספרייה וכ-3 מעבדות. כמו כן, מרחב קומת הכניסה מאפשר לקהל הלומדים והמשתמשים להתקבץ באודיטוריום, במעבדות ועוד. בשל סיבות אלו, בית הספר נכלל ברשימת בתי הספר החדשניים של משרד החינוך לשנת 2020.
צילום: דייגו רוסמן.