4 קריטריונים לבחירת שולחנות לחדר ישיבות

איך לבחור את שולחן הישיבות המתאים ביותר למשרד?

דוגמאות לשולחנות מנהלים

שולחן ישיבות הוא אחד הרהיטים החשובים ביותר במשרד משום שסביבו מתכנסים כל העובדים, השותפים העסקיים והלקוחות ודנים בנושאים שונים. סביב השולחן מתקבלות החלטות שנוגעות לכל ההתנהלות במקום – בנוגע לתפקידי העובדים, תהליכי העבודה, לוחות הזמנים, התקציבים ותחומים נוספים ולכן יש צורך לבחור שולחן איכותי שעונה על צרכי המשרד. יש לזכור שהרבה פעמים משמש שולחן הישיבות גם לפעילויות נוספות כמו: העברת סדנאות, ראיונות עבודה והדרכות וצריך לקחת זאת בחשבון בבחירת שולחן העבודה.

מאמר זה יסקור את הקריטריונים המרכזיים בהם יש להתחשב כאשר בוחרים שולחן לחדרי ישיבות למשרד.

הדרישות משולחן דיונים יעיל ומעוצב

שולחן ישיבות חייב להיות נוח, מרווח ובגובה, רוחב ואורך מתאימים כך שיהיה ניתן לשבת סביבו ברוגע, להעלות רעיונות, לערוך סיעור מוחות פורה, לשתף פעולה ובין היתר לשדר מקצועיות במהלך ניהול משא ומתן עם השותפים העסקיים ולקוחות המשרד.

בנוסף, צריך לזכור שכל שולחן משרדי יפה ומעוצב שישתלב היטב עם העיצוב הכללי של המשרד, יתרום לאנרגיות של היושבים וירשים את כל האנשים שיושבים לצדו וכשמדובר על משא ומתן עם לקוחות הרושם חשוב למדיי.

מהם הקריטריונים לבדיקה בחיפוש אחר שולחן המיועד לניהול ישיבות?

1. מהו מספר האנשים שיושבים סביב השולחן? 

ישנו מגוון נרחב של שולחנות לישיבות כך שניתן לבחור בין גדלים רבים. לכן השאלה הראשונה שצריך לשאול היא כמה משתתפים ישבו סביב השולחן. במידה שהחברה נמצאת בתחילת הדרך וצפויים להצטרף עובדים נוספים כדאי לחשוב קדימה ולבחור בשולחן שיתאים למספר האנשים שצפויים להצטרף ולקחת חלק בישיבות.

אלה הגדלים הנפוצים בשולחנים שנועדו לדיונים וישיבות:

  • גודל  סטנדרטי מלבני יהיה 120X300 ס”מ, סביב שולחן בגודל זה יכולים לשבת 13 אנשים.
  • סביב שולחן בגודל 240X120 יוכלו לשבת 9 אנשים
  • סביב שולחן  בגודל 180X 80 ס”מ יוכלו לשבת 7 אנשים.

כמו כן, ניתן למצוא שולחנות לישיבות בצורות נוספות, ביניהן: ריבוע ועיגול. כמובן שיש להתחשב בסוג הכיסאות שבוחרים שכן כסא לחדר ישיבות יכול גם הוא להגיע בגדלים מגוונים וכסא רחב יתפוס יותר מקום ויאפשר לפחות משתתפים לשבת סביב השולחן.

2. גדלים סטנדרטיים של שולחנות לחדרי ישיבות

כפי שציינו – גדלי השולחנות הסטנדרטיים מגוונים ויכולים לנוע בין 80X180 ס”מ – 300X120 ס”מ לשולחנות מלבניים, 120X60 ס”מ – 180X80 ס”מ לשולחנות עגולים ושולחנות דיונים בצורת ריבוע יגיע לרוב בגודל של 120X120 ס”מ כך שכל בעל משרד יכול לבחור בגודל הנחוץ לו מבחינת מספר המשתתפים בפגישות.

כאשר בוחרים את השולחן, חשוב לקחת בחשבון את גודלו של החדר – שולחן קטן מידי ייצור תחושה לא נעימה של ניכור וריקנות בעוד שולחן גדול מדי יגרום לחדר להיות עמוס ויקשה על הכניסה והיציאה. במידה שהכיסאות כבר נרכשו יש להתחשב בגובהם כאשר בוחרים את גובה השולחן.

3. מהי הצורה המתאימה ביותר?

לאחר שהבנו שניתן למצוא שולחנות בצורות ובגדלים שונים יש לחשוב מהי הצורה המתאימה ביותר לאופי המשרד ולצורת העבודה. שולחן מלבני למשל הוא אופציה פופולארית בקרב בעלי משרדים משום שהשולחנות המלבניים מתאימים להרבה אנשים, נוחים מאוד, מכילים פינות נסתרות ולכן יוצרים תחושה נעימה וניחנים במראה אלגנטי ומרשים, אך יש לציין שהם מקטינים את המרחב.

צורה אמורפית היא אפשרות נוספת ופחות פופולארית, כנראה משום שהיא לא מנצלת את המרחב בצורה מלאה. יחד עם זאת, הצורה נותנת תחושה של זרימה ואווירה נעימה. שולחן בצורת ריבוע מדגיש את המקום של המנהל ויוצר מראה מאורגן יותר. שולחנות עגולים יתאימו לישיבות קטנות ויעודדו עבודת צוות.

4. החומרים מהם בנוי השולחן

שולחנות הישיבות יכולים להיות עשויים מחומרים וגוונים שונים כאשר כל אחד מהחומרים יוצר אפקט שונה ומשפיע על היושבים בצורה מסוימת. שולחנות שעשויים מעץ למשל משדרים רושם רב, קלאסיות וחמימות. כמו כן, הם מעניקים לחדר אווירה טבעית בעוד שולחנות זכוכית יכולים לשדר עדינות, שקיפות, מודרניות וקלילות. המתכת יוצרת גם מראה מודרני והברק שלה מוסיף תחושה של יוקרה.

קודם מוודאים מהם הצרכים של המשרד – אחר כך קונים

שולחנות לניהול דיונים וישיבות יכולים להגיע במגוון סגנונות – השולחנות שונים זה מזה מבחינת גדלים, גבהים, צורות, חומרים וגוונים ולכן יש לחשוב טוב מהם הצרכים של המשרד, מהי האווירה שרוצים לייצר ואיזה רושם רוצים להשאיר על היושבים. לאחר שהמידע ידוע ניתן לגשת ולבחור את השולחן המתאים ביותר.

אתם מוזמנים לפנות אל חברת פיטרו ולקבל ייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך!