הפרויקט שיפתיע אתכם

אחד האתגרים המשמעותיים איתם מתמודד כל אדריכל ומעצב הוא ניסוח הקונספט, הנושא המרכזי המחבר את כל מרכיבי הפרוייקט לחווייה הרמונית. במרכז לחדשנות ולייזמות במימון עיריית עפולה, הקונספט שהוביל את המעצבת שירי לוי היה מקצב דינאמי ומוזיקלי, במטרה לייצר חלל צעיר וחדשני המעודד יצירתיות. איך היא יצרה קומפוזיציה מעניינת מבלי להתפשר על פונקציונאליות? וכיצד היא תירגמה את הקונספט לאלמנטים חלליים המתאימים לסביבת עבודה? הנה כל התשובות

האתגר בפרויקט היה ליצור מצד אחד שפה שמדברת חדשנות ומקוריות, ומצד שני מראה הרמוני ומהודק שיוצר סדר ואווירה נעימה לעבודה. כדי להשיג את המטרה ולהגשים את החלום של הלקוחות, שביקשו “סביבת עבודה מרעננת מחוץ לקופסה”, ניסחה לוי מילות מפתח שהובילו אותה לאורך הפרויקט – קצב, דינאמיות ומנגינה. את אלו היא הביאה לידי ביטוי בחלל באופן החלוקה שלו, בתאורה, בבחירת הרהיטים ובשימוש בהומור ובצבע.

את החלל שגודלו כ-500 מ”ר עם מרפסת רחבה, חילקה לוי לחדרי פרויקטים ולחללים פתוחים. כדי למנוע את מבנה המסדרון הארוך המאפיין משרדים רבים, בחרה לוי ליצור חזית א-סימטרית בחדרי הפרויקטים וכך גם להביא לידי ביטוי את קונספט המקצבים. מולם נמצא מטבחון ובר ארוך עם קיר טלוויזיה, המפריד בין החלל הציבורי לחדר ישיבות ומהווה מחיצה דו-צדדית.

המקצבים והתחושה הדינאמית שרצתה לוי להדגיש חוזרים גם בתכנון התאורה והנגרות. קווים אלכסוניים שולבו בתכנון התקרה, ושוברים את המראה הסימטרי והחזרתי אליו אנו רגילים מחללי משרדים. אלמנטים של נגרות שתוכננו במיוחד לפרויקט משלבים גם הם קווים אלכסוניים שבחלקם מודגשים על ידי תאורה.
כדי לאפשר שימוש בצבעים חזקים ומגוונים, מעטפת החלל כולה עוצבה בסקאלת גוונים מונוכרומאטית של שחור, לבן ואפור.

את הצבעוניות הנועזת, המתחברת לקונספט הראשוני של הפרויקט, נבחר לשלב בריהוט ובאבזור המשלים. למשל על במה מוגבהת המהווה מקום ישיבה למפגשים בלתי פורמליים, שולבו ספות, כורסאות ופופים צבעוניים של ArperArtifort ו-Montis על רקע בטון מוחלק. בפינת הקריאה שולבה ספרייה לבנה עם פופים אקוסטיים של Buzzi Space ובמרפסת, שחופתה כולה בדק עם ספסל בנוי, שולב ריהוט גינה של Arper