עיצוב משרד ובחירת שולחן המנהלים הנכון

שולחנות מנהלים

שולחנות משרדיים הם נייחים, ניצבים איתן בלב החדר ומכילים עליהם, מתחתם ובצידם, חפצים המשרתים את העובד נאמנה, בהם פריטים כלליים כמחשב, טלפון וניירת, ובהם פריטים אישיים בעלי ערך נוסטלגי, כתמונות ממוסגרות של אהובים, מזכרות ואביזרי מזל.

בבחירתו של שולחן משרדי טמונה אמירה סגנונית המעידה על העדפות אישיות, ומרמזת על טעמו של היושב מאחוריו – מאופק, סולידי, קצבי או אופנתי, ויכולה לסייע ביצירת תדמית מבוקשת.

שולחנות מבית פיטרו ריהוט משרדי

שולחנות מנהלים הינם רהיטים שמאופיינים באופן מסורתי בחזות מאופקת, גדולה ומאסיבית.
אם בעבר היה זה מלבן פשוט למדי, הרי שהיום על שולחן מנהל להיות רהיט מתוחכם, שכן עליו להכיל פריטים שונים בהם מחשב וטלפוניה על אלמנטים הנלווים להם, כולל מרחב עבודה נוח לצדם.

בהתאם לתפקיד, צריך לעיתים שולחן שישמש גם בתוך שולחן ישיבות, מצומצם אמנם, אך כזה שמאפשר דיון של יותר משניים-שלושה אנשים. על כל אלו צריכה להתווסף מחשבה כפולה– מצד אחד בחירה בשולחן ארגונומי, שיתוכנן בקפידה ויהווה סביבת עבודה נוחה ובריאה, ומצד שני שולחן מנהלים מודרני ואסתטי, שתואם את הקו העיצובי הנבחר במשרד.

בחירת שולחנות מנהלים

צורת “ריש” לשולחן היא פרקטית יותר, מאפשרת ניצול אולטימטיבי של מרחב וכן נוחה לעבודה. שולחן מלבני, לעומת זאת, מצמצם את הטווח אך הינו בעל חזות אלגנטית יותר. שולחן שצורתו אמורפית הוא מקובל פחות, מנצל באופן חלקי את המרחב, אך יוצר אווירה זורמת, ידידותית ונעימה.

בתחושת שליטה, החשובה בעיקר בעמדות הבכירות, מתקבלת כשהשולחן ממוקם במרכז החדר, עם הפנים לכיוון הדלת, בזווית המאפשרת מבט ארוך טווח – באופן רב משמעי. אל תמקמו את השולחן כך שהיושב לצדו יהיה בגבו לדלת, ורצוי אף לא עם הגב לחלון, לטובת קבלת אפשרות להצצה החוצה, לאוויר, לאור טבעי ולנוף.

אם אתם אוהבים עבודה בגישה דינמית, הרי שישנם עבורכם שולחנות מנהלים מעודכנים תכנונית, כמו שולחן מתכוונן המאפשר כוונון בגובה– מ-75 ס”מ סטנדרטי התואם כיסא, לגובה של 90 ס”מ המאפשר עבודה בעמידה או בישיבה על כיסא בגובה בר, ואז החזרה לגובה הרגיל וכן הלאה, לפי הקצב האישי.

משרד בעל אופי מודרני קר ומאופק אפשר לחמם בעזרת שולחן מנהלים יוקרתי בעל אופי כבד, חם ונוסטלגי יותר, שיצור ניגוד מעניין. שולחן מעץ מלא, בגוון כהה או בהיר (שיתרום קלילות), יתאים בהחלט לסיטואציה כזאת. אפשרות אחרת היא שולחן בעל גוון אחיד אך עז, אפילו אדום לנועזים ולחובבי הרטרו.

טיפים שכדאי שתקראו לפני שאתם רוכשים שולחן מנהלים

גובה שולחן עבודה – גובה שולחן סטנדרטי הוא 76-72 ס”מ, מידה שנבחרה לפי ממוצע משוכלל של מרבית האנשים. פשוט להתאים לשולחן את גובה הכיסא, ולא להיפך, ועדיין רצוי לוודא שכפות הרגליים מונחות על הרצפה בעת הישיבה לצד השולחן, ורצוי אף להוסיף הדום רגליים.

עומק שולחן מתחיל ב-60 ס”מ, אך עומק של 100 ס”מ הוא נדיב ונוח יותר לעבודה. אורך אידיאלי, בעיקר עבור שולחן מנהלים שמאופיין באמירה של נוכחות וחוזק שהן מעבר לפרקטיות, יהיה 200 ס”מ לפחות.

מסך המחשב צריך לעמוד על השולחן כך שיוצב בקו ישר מול העיניים, במרחק אמה מהמשתמש. במצב אופטימלי הידיים יהיו מונחות על השולחן, כולל המרפקים, והכתפיים יישארו בגובהן הטבעי.

התייחסו לנושא האור כאל חלק בלתי נפרד מהצבת השולחן, הן לטובת קבלת אור טבעי מבורך והן לצורך התאמת אור מלאכותי. מקמו את התאורה כך שתגיע משני מקורות, האחד עילי לקבלת מאסת אור בשטיפה מלאה, והשני צדי, בדמות תאורה מתכווננת המאפשרת התאמה פרטנית לסיטואציה, ואף תורמת לסגנון המרחב. רצוי שזו תמוקם על השולחן עצמו. עבור שמאליים התאורה תבוא מימין, ולימנים מצד שמאל, למניעת הצללה בעת הכתיבה.